РОЛЬ ІНСТИТУТІВ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В ПУБЛІЧНОМУ АДМІНІСТРУВАННІ
У статті досліджується роль інститутів громадянського суспільства в публічному адмініструванні для підвищення ефективності взаємодії держави та громадськості як один із важливих системних елементів, для забезпечення ефективного функціонування країни в сучасних умовах. Проаналізовано теоретичну сутність понять громадянське суспільство, інститут громадянського суспільства та публічне адміністрування. Досліджено головні завдання інститутів громадянського суспільства та публічного адміністрування. Досліджено значимість організації інститутів громадянського суспільства в публічному адмініструванні задля асекурації пріоритету інтересів громадян на основі верховенства права. Розглянуто головні ознаки громадянського суспільства. Встановлено, що взаємовідносини між інститутами громадянського суспільства та публічною адміністрацією врегульовуються на основі Конституції України, Законів України, міжнародних актів, підзаконних нормативно-правових актів, договорів, меморандумів, установчими документами інститутів громадянського суспільства. Досліджено, що роль інститутів громадянського суспільства визначається функціями громадянського суспільства. Важливою проблемою є неефективна взаємодія інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади на місцевому рівні, оскільки на сьогодні майже відсутні механізми їх взаємодії, це викликає такі порушення, як зловживання службовим положенням та виникненню корупційних дій. Тобто необхідно структурувати механізми взаємодії органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства на місцевому рівні, створити умови для партнерських відносин між ними, що в загальному утворить сприятливі умови для ефективних та плідних взаємовідносин між органами публічної влади та громадянським суспільством, що загалом підвищить рівень розвитку публічного управління на місцевому рівні та поступово на загальнодержавному рівні. Проаналізовано роль інститутів громадянського суспільства в діяльності публічної адміністрації в наступних сферах компетенції публічної адміністрації, як-от: охорона здоров'я, фінанси, міжнародна діяльність, безпека, юстиція, економіка, екологія, соціальна сфера, освіта. Аналізуються правовий аспекти позначеної проблематики та визначаються шляхи поліпшення чинного законодавства у сфері організації ефективних взаємовідносин між інститутами громадянського суспільства та публічною адміністрацією. Розглянуто проблеми та окремі нові виклики стосовно організації ефективних взаємовідносин між інститутами громадянського суспільства та публічною адміністрацією. Розкрито ряд вигод від врегулювання та покращення взаємовідносин між інститутами громадянського суспільства та публічною адміністрацією для забезпечення підвищення ефективності діяльності органів публічної влади України.