Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів
Дата: 23.03.2022 08:57
Кількість переглядів: 1131
Відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» (далі – Закон № 2639) інформація про харчовий продукт – інформація, що стосується харчового продукту, яка надається кінцевому споживачеві шляхом зазначення у маркуванні, інших супровідних документах та матеріалах або в інший спосіб (у доступній наочній формі), встановлений для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, у тому числі з використанням сучасних засобів дистанційного зв’язку або усних повідомлень.
Статтею 6 Закону № 2639 визначено перелік обов’язкової інформації про харчові продукти.
Відповідно до статті 10 Закону № 2639 інформація про харчові продукти надається державною мовою. За рішенням оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт поруч із текстом, викладеним державною мовою розміщується його переклад іншими мовами.
Проте, наразі при ввезенні на територію України харчових продуктів в деяких випадках відсутня можливість проведення операторами ринку маркування харчових продуктів державною мовою, у зв’язку із проведенням бойових дій у місцевостях, де розташовані потужності (склади тощо) із зберігання засобів для маркування (етикетки (стікери), кольєретки), а також з проведення перемаркування товарів.
Керуючись Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», з метою забезпечення продовольчої безпеки України та задля дотримання прав споживачів України, оператори ринку, які не в змозі виконати вимоги щодо маркування харчових продуктів, у зв’язку із вищезазначеними обставинами, можуть здійснювати ввезення товарів з інформацію про харчові продукти відмінною від державної.
Разом з цим, партії харчових продуктів, що пропонуються до реалізації (продажу), мають супроводжуватися інформацією про харчовий продукт державною мовою. Така інформація також повинна супроводжувати партії харчових продуктів та надаватися продавцями під час їх реалізації в торговельних мережах шляхом розміщення у доступному для споживача місці (прилавку, стелажі тощо).